Utvilad och redo (?)

Jag är förvånad och glad över att se att min besökarstatistik har hållt i sig trots att jag inte uppdaterat på länge! Musten gick ur mig till jul och jag ville inte tänka på Projekt Inredning/Bygge at all. Men nu så ska jag visa er lite mer...

Idag gjorde jag ett försök till att åtgärda insynen i vårt badrum. Vi har ett fönster som snyggt nog är i brösthöjd... i och för sig blir det immigt på en gång när man duschar men innan dess känns lite vääällll. Husen mitt emot ligger en ganska bra bit bort men med tanke på att jag ser rakt in i deras hus när mörkret faller (vilket det gör i Sverige sex månader om året) så är ju synen lika åt andra hållet. Vill helst inte sätta upp sån där frostad tape eller gardin så jag gjorde två blomsterarrangemang. Vad tycks?

image178

Jag utlyser en tävling! Det har blivit så vanligt med låtsasblommor, finns i alla butiker plötsligt. Det är tre typer av växter i krukorna. Kan ni gissa hur många (om några) som är oäkta? En, två eller tre?

image179

Mitt älskade spa är klart! Det är blivit urmysigt och det är bra belysning i bastun så man kan läsa. I relaxrummet utanför har jag hellre släckt i taket och tänder de matchande lila blockljusen.

image180

Utan för relaxen har vi människodusch och hunddusch :)

image183

Lilla gästtoaletten i groventrén blev så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat hoppas på. Egentligen av den anledningen att jag haft noll ambition. Man skulle kunna sitta på toa och man skulle kunna tvätta händerna. Den blev rymlig, nästan stor och det "råkade" bli en stor men smal kommod. Alla gäster under jul och nyår har haft detta som sitt eget badrum och det har funkat så bra. Gott om plats för necessärerna!

image181

Detta kallar vi det glömda rummet. Elen är inte fixad och IKEAs vingliga bokhyllor sitter inte fast i väggen så de är uppallrade med klinkerplattor och därför inte i-flyttade ordentligt. Här har dock alla gäster sovit och om de inte ljugit så har de sovit gott. Ska bli arbetsrum vart det lider.

image182

Jag fick en fråga av en läsare (Nadja) om mina gardiner. Jag kommer inte ihåg vad tyget heter och det kostar PENGAR med gardiner (om man ska låta sy upp, vill säga). Jag kan säga att det var dyrt, men just i detta rum så var det så viktigt så jag tyckte att det var värt det! Många rum behöver inte gardiner tycker jag medans vissa rum är som en överblommad orchidé utan blomma om de inte har gardiner.

Kommentarer
Postat av: Lantliv

Hej!

Du har så himla fint. Jag tittar in här varje dag. jaktrummet är så fint. Jag tror att allt utom orkidéerna är oäkta.
kram från mig!

2008-01-17 @ 13:13:40
URL: http://livslust.blogspot.com/
Postat av: Homepoint-Linda

Vilka härliga bilder! Fint och smart med blommorna i fönstret - kan dock inte gissa vilka som är äkta/oäkta!

2008-01-29 @ 20:37:00
URL: http://www.homepoint.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0