Centerpieces

Vandrade förbi butiken Hans Mikaels på Humlegårdsgatan i veckan. De har nu rensat ut julen och skyltat om. De har två stycken skyltfönster på var sida om dörren. I det ena var det vitt/gult/silver i det andra rött/murrigt/guld. Hmm, det här med att vara unik är inte lätt. Men jag kan i alla fall hävda att min inredning var klar innan Hans Mikael gjorde om sina skyltfönster.

image185 image184


Centerpieces. Det är ett så amerikanskt ord, och företeelse för den delen. Kanske är man så ovan vid det för att det behövs svulstiga hem med enorma ytor för att det ska komma till sin rätt. I like. I like lika mycket som jag tycker om heltäckningsmattor och mycket mönster. Jag veeet att allt låter tantigt, töntigt och dammigt.

Dessa centerpieces skulle jag gärna placera i ett hus som jag för tillfället inte äger. Inte kommer äga någonsin. Men, i alla fall. (I detta hus som jag aldrig kommer äga ringlar en bred trapp ner till entrén som har ett fantastiskt marmorgolv och mitt på den stora golvytan står ett antikt stort runt bord men en centerpiece.) Samtliga bilder från den å-så-självklara Martha Stewart.

Purple Mini Calla Lilies - 20 stems Sumatra Oriental Lilies - 5 stems<br><strike>$39.99</strike> Red Roses - 12 stems 
Cool Water Roses - 12 stems Pink Roses - 12 stems Lavender Mini Gerbera Daisies - 20 stems

Något annat som skådat mitt norra öga är gardintofsarnas återkomst. Eller hur? Visst hittar man dem lite överallt? Har inte riktigt kommit på hur jag ska behandla dem men jag kan onekligen hålla med om att det kan vara snyggt! Dessa är från Spina Design.

Haute Couture (long)  Bollywood tie-back detail

Angående förra inläggets tävling om vilka blommor som var oäkta: den låga gröna är riktig men både den högre gröna och den vita orchidén är fusk!

Ok. Kan efter att ha skrivit hela detta inlägg konstatera att jag är Tant.... Tant med stort T. But hey, I'm proud of it.


Kommentarer
Postat av: Homepoint-Linda

Vilka ljuvliga buketter - blir alldeles lycklig av att bara titta på dem!

2008-01-29 @ 20:34:51
URL: http://www.homepoint.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0