Piffbord

Idag var det en vacker krispig höstdag och även om mitt lunchmöte inte gav speciellt mycket så blev jag helt lycklig över känslan när jag kom ut och såg huset i höstskrud. Trots tomt och utan staket såg det hemtrevligt ut. De förra bilderna jag la ut på huset var från prospektet och totalt ocharmiga. Så här - totalt ofixad och stylad bild men med lite känsla. This is the house:

image54 image55

Imorgon ska fönsterdörren i köket sättas på plats. Den är helglasad och kommer från dag ett vara full av nostryck från Enzo, the dog. Trots att jag var emot helglasat, just pga kommande nostryck, så ändrade jag mig när jag insåg att jag inte kunde vara 100% säker på att bröstningen kom exakt i höjd med fönstret på samma vägg. Symmetri. I go crazy om den ruckas.

Apropå symmetri. Hittade dessa bilder på Martha Stewarts hemsida, bilder från hennes källare. Vaddå organiserad?! Konstigt att hon hamnade i fängelse... Jag vill också ha ett piffbord med sidenband, vackra kort och inslagspapper. Simsalabim så skulle jag bli världens bästa på att tacka ja, tacka för senast, bjuda in, slå in paket och allmänt hemmafruperfekt. Eller hur...

image56 image57

Kommentarer
Postat av: Pauline

Lyxigt med ett piffbord!
Martha är en riktigt präktig dam..
Men det är lite gulligt : )

2007-11-01 @ 17:30:39
URL: http://www.mysfaktor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0