Ljus!

Det här huset kommer bli så ljust! Det är redan ljust och mycket fönster men med vårt brontokök och med min nyskapade dörröppning så blir det ännu bättre. Igår eftermiddag stod vi och ritade upp dörrhålet och idag när jag var förbi så var det en öppning. Det blev bättre än jag kunnat ana. Det öppnade upp och band samman på ett perfekt sätt. Jag älskar hus där man kan gå runt, precis som barn och hundar vill jag kunna gå in och ut och genom olika rum, runt, runt, runt.

På första bilden ser man köket och längst till höger ser man in till matsalen. Så fönstret längst till höger är alltså i matsalen. Andra bilden är tagen från matsalen med vy in mot köket. Det fönstret som man anar bakom alla isoleringsbalar kommer att vara en helglasad fönsterdörr mot en altan... så småningom.

image38 image39

Fondväggen i köket kommer bli Manuel Canovas Tulip. I love it. Köket blir Binova (fast inte alls så mycket trä som på bilden) och på golvet kommer det ligga stora 60x60 plattor med en sandstensfärgad klinker med golvvärme. Mmmm.

image1 image42

Och här ser ni sladdar i mängder. Dessa sladdar kommer vi aldrig behöva se för nu sitter de i väggarna. Haha, vad skönt.

image40 image41

Kommentarer
Postat av: svartpeppar.blogg.se

hej!
din blogg är fin!
svar: nej det är det som är det fina med bitc. dom har bra priser. men vad det kostar beror på vad du tänke på. soffborder ligger på ca 1700. wilson mediabänken på 4500. resten minns jag inte.

2007-10-20 @ 18:08:44
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: MO

Renovering på hög nivå alltså, blir säkert fint. Gillar öppen planlösning, vill ha lite överblick över hemmet.....ska bli kul att se hur ni får till det. Trevlig lördagkväll, ha de

2007-10-20 @ 21:10:59
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Cissan

Såna här bloggar gillar jag! Det är så roligt att se hur det byggs upp och inreds! Härligt!
Ha en härlig söndag!

2007-10-21 @ 09:47:15
URL: http://www.dsign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0