Första doften

Idag när jag kom in i huset luktade det målarfärg! Självklart var det inte målarfärg. Det var något jox som de penslat på väggarna i vardagsrummet innan spackel etc. Men ändå - det luktade något. Bara det kändes som en framgång. Dag 3, det är inte lite man begär, att något nytt ska ha hänt vid varje besök.

Titta på den här bilden. I hörnet av vardagsrummets dörrkarm satt en ros. Vad är det? Något byggartecken? Är inte säker på att jag vill veta. Tyckte ändå det var lite trevligt. Första piffet liksom.

image15 image16

Den här vyn var en av de första sakerna som gjorde att jag flyttade till landet. En motorväg kantad av skog eller fält som fortsätter i oändlighet. En himmel, utan inramning av hus. Jag åkte, åkte, åkte och åkte på denna väg och jag kände en frihetskänsla. Än idag släpper jag ner axlarna, tar ett djupt andetag och tittar på himlen, träden och evigheten och ler för mig själv. Varje dag.

image17















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0