Tre dagar kvar...

Det börjar närma sig och jag tror inte det hinner bli klart. Byggarna är av en annan åsikt. Låt oss se vem som vinner, jag förlorar dock gärna. Imorgon packar vi en väska och flyttar till föräldrarna.

Förutom ett par dagars kläder och toalettartiklar flyttas även högst viktiga saker såsom en uppsättning snygga lakan, några ljusstakar och andra prydnadsjox samt ett par blomkrukor. Allt för att snabbt få en hemmakänsla. Herrn i huset har som vanlig bidragit. I den "viktiga" högen som inte ska försvinna ner i ett hundratal flyttkartonger la han ett rent och nystruket förkläde, för matlagning. Hur ska jag få honom att förstå att det inte kommer att lagas någon femrättersmiddag i nya köket förrän minst 95% av alla flyttlådor är uppackade?

Övre hallen utanför sovrum och badrum är nu färdigtapetserad i den härliga tweedliknande tapeten.

image146 image147

Huvudentrén är målad och jag har fått lampor! Denna söta lilla sak i jaktrummet är en kristallkupa i klarglas och det blir jättefint sken. Exakt lika fast något större i vardagsrummet.

image148 image149

En närbild på sänggaveln, nu också med läsbelysning.

image150

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0