Restaurang Chan

H.E.R.R.E.G.U.D vilket stor kök. När man står bakom köksön och tittar ut över resterande yta så känns det som vi skulle kunna inrymma, tja i alla fall fem bord. En liten restaurang. (Följande läses snabbt, tänk in köksbuller och adrenalin.) "Bord nummer två: ungsfrästa havskräftor med dragonsmör, rådjurslasagne med tomatsallad och en sorbé. Bord nummer fyra: sparris med tallegio, torskrygg med dansk potatismos och äppelkaka med stjärnanis."

Ena hörnet blir så stort jag kan träna hunden inomhus. Jag behöver inte åka till hundklubben, jag har en egen appellplan i köket. Fot, inkallning och apport oavsett väder.

Första kvällsbesöket från herrn i huset. Han höll på att kissa på sig av iver och envisades med att vara med på varenda kort. Han är extreeeemt nöjd med köket. Här kommer en orgie i bilder. Vänligen notera ugnarna (pluralis) och under det en tallriksvärmare.

Meddelande 1: grattis till Wilmers framfart ute i Gustavsberg! Första stegen och dessutom snabba.
Meddelande 2: Mamma och Helene - jag vet var julgranen ska stå. Mitt på min appellplan i köket!

image104 image106image105 image107
image108 image109

I övrigt har vi fått värmeslingor i badrummet, mera tapet i gästrummet (att jag köpt för lite tapet och nu måste vänta 10 dagars leverenstid för att få klart rummet, berättar jag inte). De har även börjar lägga golvet i sovrummet och jag inkluderar en bild på garderoben där ekparketten smyger in.

image111 image110
image112




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0