Helgjobb

Jo'rå, Helene, här jobbas det även på helgerna. Tur det. Skulle inte klara mig med två hela dagar med inaktivitet. Här nedan börjar gästrummet ta form. Allt är spacklat och det känns som att det snart borde finnas tid för lite tapetsering. I det här lilla rummet bidde det Joie de Vivre av Sanderson. En ljuvlig blommig tapet som är lugn och harmonisk i sina färger. Tror det kan bli väldigt fint att jobba med kontraster i det rummet och att precis som på bilden trycka till med något mörkare.

image31 image32

I trädgården har de klippt ner hela häcken och snart borde ett staket planteras mellan grindstolparna. Är inte helt på det klara hur det ska se ut förutom att det ska harmoniera med balkongräcket som är en enkel gjutjärnsram med trä. Fråga 1: ska gjutjärnet målas vitt? Fråga 2: vilken ton ska "träplankorna" målas i. På fråga 1 lutar det åt vitt pga att huset är vitt och att även hängrännorna är vitmålade. På fråga 2 så vet jag inte alls. Finns det något svårare än nyanser. Grå-beige på något sätt ska det vara. Fast mer åt beige. Tror jag.

image33

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oj, vad du kämpar! Och vad mycket som händer. Jag är så glad för rundvandringen förra söndagen. Nu är det lätt att ta del allt.Vi skjuter upp min lektion om forum en vecka, så tänk inte på det. Jag åker nog med Marcus till Örebro måndag kväll.
Kram från mormor.

2007-10-14 @ 13:07:11
Postat av: Ulrika

Hej hopp,

Fondväggen ser spännande ut, fast jag ser nog inte riktigt ändån på bilden :-) Hur ska den se ut när den är klar- trä/tyg/både och- har du valt trä/tyg? Tapeten ser urfin ut, dov, lugn och lite romantisk.
Läckra rör...hi hi

Staketet skall vara klassiskt svart
om du fråga mig, vilket du inte har gjort men jag lägger mig i ändån :-) (kan man inte renovera själv får man lägga sig i andras projekt...) Vitt putsat funkishus med gjutjärnsbalkong/räcke osv i svart!!!! Japp. Svart.Svart. Inte vitt. Är alltid svart.

Tack för i lördags förresten!

Kram U

2007-10-16 @ 16:19:53
Postat av: Dekoren

Hej U! Fondväggen kommer kläs i tyg hela vägen upp, ett fint ljust guld-beige och vit-smal-randigt. (bra svenska där).

Ang. staketet har analysen gjorts och gjorts om och jag är på din linje med svart gjutjärn. kram!

2007-10-16 @ 17:05:54
URL: http://www.dekoren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0