Nästan hemma

Idag har världens bästa mamma och världens bästa flickvän (that would be me...) kämpat 10 timmar i huset. Vi har skruvat IKEA-möbler, städat, dirigerat flyttgubbar, klivit över byggjobbare, piffat och packat upp kartonger. Need I say att det är en del kartonger kvar, trots världens insats idag.

Imorgon ska vi packa upp.. och!... gardinerna kommer på plats. Amazing, säger jag redan nu.

Kökshörnet med fåtöljer enligt nedan:

image156

image157

En kille slog idag huvudet i nya matsalslampan och glaskupan har ett stort hål (vid närmare eftertanke vet jag inte om det är hål i huvudet på killen som nickade lampan... not good, tar reda på det imorgon). Nytt glas beställt, men tittar man från rätt håll så ser man inte hålet... Jaktrummet är i princip klart förutom att damma fotpallen och sätta upp tavlor.

image158 image160

I vardagsrummet har vi arrangerat massing i trängsel, putsat och klart. Andra bilden är vardagsrum ut mot hall.

image161 image162

Mamma och jag har letat febrilt efter sängkappan men den verkar puts-väck, därför fanns ingen anledning att piffa sängen mer än att lägga o-bäddat sängjox på sängen. Please notera de dimmade spottarna i taket på sänggaveln (en parentes i sammanhanget är att någon har gjort en svart fläck på sänggaveln... still there... men det får bytas ut och inte på min bekostnad, det finns det annat att koncentrera sig på just nu.)

image163

image164

"Men du har ju tagit allt plats" sa herrn i huset när han dyker upp klockan åtta på kvällen. Här (vår) min garderob med mina skor och mina sjalar. Nästa bild drömbadrummet... (dock var marmorskivan både sprucken och inte rätt preppad så nu ett handfat istället för två i laminat istället för marmor - självklart tillfälligt!!).

image165 image166

image167

image168

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad fint ni har det!!

2007-11-29 @ 21:40:49
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: MORMOR

Det känns att det har varit mycket kartonger i släkten i år för jag tappar nästan andan bara av att läsa dina rapporter. Men fint blir det!!!

2007-11-29 @ 22:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0