Walk-in closet

I fredags morse stod jag och viftade med händerna och sträckte ut armarna "här ungefär" ska väggarna gå. Åker vidare till jobbet och när jag åker förbi huset på kvällen så står det en vägg just "där ungefär". Phju, det är en himla tur att jag har tänkt igenom allt noggrant så att det som verkar som en höft redan är systematiskt beräknat, uppritat på millimeterpapper och testat för användarvänlighet i min lilla hjärna.

Idag på lunchen levererade jag ritningar på vår walk-in closet. Jag hade skrivit ut de viktigaste måtten, resten kunde de anpassa efter byggets gång. Tyvärr hade dock 40cm på en viktig plats istället blivit 30cm. Nå, det ska vara hyllor att lägga kläder på. Man får väl lägga jeansen på längden och vika tröjorna en extra gång. Inte värt att göras om.

Matt-killen var där och mätte för den härligt fluffiga kritvita heltäckningsmattan som ska ligga i garderoben. Drömmen är som på bilden nedan - men det går liksom inte i ett gammalt hus från 30-talet. Ytan existerar inte. Men det blir en walk-in closet - två faktiskt. Två pyttesmå med snedtak. Huvudsaken är att:
- man kan gå in
- det är vit heltäckningsmatta på golvet
- bra belysning.

Lite fantasi får man ha!

image21

Kommentarer
Postat av: Joysan

Den garderoben skulle ju inte ja tacka nej till :o)

2007-10-16 @ 20:06:53
URL: http://www.rosagroda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0