Väl spenderade pengar

VVS och el är dyrt. Svindyrt. Det kostar ju lite att uppdatera systemen från 30-talet till dagens system med bättre driftsekonomi. Jag har surat lite över detta, pengar man inte ser resultatet av. Men idag fick jag världens lyckokänsla när jag såg detta. Före och efter. Har rör någonsin sett så rena och effektiva ut? Det är mina rör det.

image34 image35

I sovrummet har hips-vips från morgonmötet till kvällsmötet min fondvägg byggts upp. Det var lite kittlande att se den på plats. Den har jag suttit hemma och ritat i mitt millimeterblock och nu står killarna med min pärm uppslagen och bygger efter mina ritningar. Kul!

image36

Sovrummet, eller hela ovanvåningen förresten, har jag tänkt mig ska andas harmoni. Inga direkta färger på fast inredning som golv, väggar, tak, lampor. Det ska gå i varma vita, beiga och chokladbruna nyanser men fortfarande vara ljust. Samma känsla som bilden nedan från hotellet New York Palace i Budapest. Tänk bort stora hängande gardiner och förminska rummet till en tredjedel och tänk funkis. Annars exakt samma.

image37

Kommentarer
Postat av: M

Nu först förstår jag fondväggen, för det är väl den som lyser?

Mycket pedagogisk bild på rören, där bygger du för barnbarnen - dina alltså.

Kram/M

2007-10-16 @ 08:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0