Ljusterapi

Idag var det minusgrader, första riktigt kalla dagen. Byggmötet klockan 07.00 imorse gick bra. Min kvalitetskonsult berömde till och med jobbet killarna gjort! Det är inte illa ska ni veta. Han är ju anställd för att gå runt och muttra och ifrågasätta, vilket han gör. Men idag svor han. Positivt alltså. "Det här blev jävligt snyggt" sa han och tittade upp på de helspacklade taken i tre-rum-i-fil. Vanligen spacklar man tydligen bara skarvarna. 

Jag har gjort lite research på utebelysning. "Armatur" som min polske byggledare rättade mig imorse. Jaja. Lampor. Internet - dåligt, hittar inget snyggt. Marknadsundersökning - folk har konstig smak, sätter spetsiga 1800-tals kopior till funkis. Do not like. Jag har bestämt för att gå för klassisk bolle. Men lite modernare. Den här från BEGA lutar det åt nu...

 

Har ni noterat den här bloggen Ljusare Tider, en inredningsblogg som bara handlar om belysning. Det var där jag hittade BEGA.

När det gäller belysning av sänggavel har jag ändrat mig. Det ska byggas en ram som innehåller en vadderad sänggavel ända upp till tak. Först hade jag tänkte ha spottar i taket på sänggavelramen men nu har jag nog ändrat mig till slinga/rör. På den här bilden från hotellet Auberge Saint-Antoine i Quebec så ser man principen.

Grand Comfort room 318

Kommentarer
Postat av: Helene

Vad händer? Inget morgon- eller lunchmöte idag? Jag följer renovering med stor spänning. "Sicket" härligt gäng som arbetar i huset, snabbt och välgjort. Tyvärr kommer väl allt att stå stilla över helgen men det är ju snart måndag igen och då kastar jag mig över datorn min favorit Dekoren. Kram från Skåne

2007-10-12 @ 16:19:23
Postat av: Pauline

Det tror jag blir supernajs!

//Pauline

2007-10-21 @ 13:45:10
URL: http://www.mysfaktor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0