Viktigt: torsdag, fredag, lördag

Nu, nu, nu. Eller i alla fall snart. Torsdag, fredag och lördag kommer bli viktiga. Idag var äntligen altandörren på plats i köket. Se skillnaden mellan bild 1 och 2, taget från samma plats.

image66 image67

Lite så här blir känslan i köket (spottar, ljuset, stora klinker...), fast ännu snyggare. Så klart ;) Idag har mina fåtöljer kommit till Stockholm. De är klädda i ett tyg från Romo, randig sammet i choklad, nougat och röd-cerise. De ska stå i ett hörn i köket och där ska jag sitta uppkrupen när herrn i huset en söndag lagar ett mustigt mörkt bröd med torkad frukt och nötter i. Där ska jag sitta i min juicy-overall och äta från den lilla assietten med nylagat bröd, en bit fransk ost, lite marmelad och dricka the till.

image70 image71

Badrummet går faktiskt framåt. Nu är det nog spacklingsdags där uppe. Sedan jag bodde i London är jag dödligt förälskad i halvkaklade badrum. Helkaklade badrum får mig att känna mig instängd. Med lite målade väggar blir det mer som ett rum och lite mindre badhus över det hela. Andra bilden är för att visa känslan, vårt badrum är oh so much smaller.

image68 image69

Taklampor, taklampor, taklampor... så mycket fint, så lite pengar och plats. Den här har jag sett i en tidning. Den är från Charles Edwards. Vet inte om den finns här, troligen inte. Har dock hittat en supertruperbra affär på Riddargatan i Stockholm som säljer massa snygga lampor, nyproduktion av gamla lampor. Väldigt bra gjorda och helt ok pris. Var inne där igår och blev kär i en up-light som ska stå på golvet i art-deco stil för några tusenlappar. I ett annat hem - oh yes! Till 95% är jag dock säker på att jag kommer inhandla runt fem lampor där om några veckor.

image72

Kommentarer
Postat av: Helene Pålsson

Julklänningen är införskaffad och jag hoppas den skall matcha Romoklädda fåtöljen i köket, (men jag vill ha ett glas champagne i handen när jag myser så herrn i huset får se till att lagren fylls på!) Skämt såsido, allt ser mycket bra ut och det ska bli spännande och följa installationen av köket. Mycket bilder, tack! Altandörren +++++. Härligt med mycket ljus i köket.
Till underbara mormor Birigt!
Vilken fin blogg du har, den läggs nu in som favorit och jag återkommer till Dig på din egen blogg.
Kramar från ett regnigt och blåsigt Skåne

2007-11-09 @ 09:19:57
Postat av: Ulrika

Hej hopp,

Å vad fint det blir- bra att du har tagit tjatet om fler bilder på allvar!!! Vi villl se bygge!!Mycket bygge!!

Vilken härlig och cool mormor!!! Herrejösses, jag blir så imponerad. Cool dam du "härstammar" ifrån
:-)

Kram Ulrika

2007-11-12 @ 12:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0